kolmapäev, 16. november 2011

Trennidest

Meie võistluseks ettevalmistamine pidi algama küll laupäeval (tegin treeningkava kuni võistluseni, et asju seekord natuke läbimõeldumalt teha), aga kibelen juba siiski esmaste asjadega tegelema. Ma arvan, et minu (jah minu, mitte koera) suurim viga on see, et ma kipun tegema liiga palju raskeid, pikki trenne (kõik harjutused) ja tahan teha täiselemente. Lisaks sellele meeletu võtete kordamine. Üritan ennast veidike parandama hakata - selleks tegin Excelis treeningkava - seal on kirjas treeningu päev, koht, elemendid ning treeningu raskusaste (märgitud värviga). Minu arvamus on, et võistlusteks ettevalmistamisel tuleb koera harjutada kauem keskenduma (keskmise raskusastmega trennid), aga samas hoida motivatsiooni, energiat ja kiirust (kerged). Mõned rasked trennid on ka vajalikud, et läbi mängida võistlussituatsiooni ja saada ülevaade kõikide elementide sooritamisest. Kunagi ma ainult raskeid trenne sisuliselt tegingi :(( Need ajad peavad nüüd olema möödas, vähemalt selleks võistluseks valmistumisel!
Selleks, et plaan toimiks, on eelkõige vaja minul sellest kavast kinni pidada. Eks näis, loomulikult muudatusi võib ette tulla ja tõenäoliselt tulebki, aga siis peab jooksvalt kava ümber tegema - näiteks kui avaneb võimalus nädala sees kellegiga koos, häirijatega raskeloomulist trenni teha, peavad järgmised trennid sel nädalal olema kerged-keskmised.
Nagu näha võite, siis tegu on üsna kapitaalse ja põhjaliku ettevõtmisega, kuigi võistlus ise mitteametlik ning seega üsna tähtsusetu. Aga alati saab asjad enda jaoks tähtsaks teha! Kas see on vajalik ning kas sellest abi on, näitab kuupäev 18.12.11. Omamoodi eksperiment. Järgmise võistlusega saab katsetada teistsugust varianti.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Miks sa koeraga kuhugi SK trenni ei lähe, kui võistelda tahad???

Kevin ütles ...

Me oleme varasemalt käinud KK trennis ja osalenud ka võistlustel. KK1 ja SK ALG/Debüüt klassi vahed pole minu meelest niivõrd suured, et peaks hakkama midagi eraldi ümberõppima. Probleemid erinevate elementidega olid meil ka varem, kuid nüüd olen veendumusel, et läbimõeldud tööga saab need asjad ka omal käel lahendada. Põhiline probleem on alati omanikus, nii ka sel juhul. Aga kuna mulle tundub, et ma olen enda vigadest aru saanud, siis seetõttu võib eksperimenteerida ja proovida esimeseks SK võistluseks ise valmistuda. Kunagi ehk sattume ka SK trenni!

Kevin ütles ...

Jutu jätkuks - Ferryl on KK1/SK ALG elemendid selged. Paraku rahuldavalt. Seega - selleasemel, et trennides 40 minutit järjest elemente rahuldavalt sooritada, teeme me nüüd ning edaspidi lühikesi ja lõbusaid trenne, kus koer on energiline, motiveeritud ning tunneb trennist rõõmu. Näiteks täna tegime hoovis kõrvalkõndi (maiusega vedasin pööretel), 3 juurdetulekut ning liikumiselt seisma ja lamama jäämist - mõlemat korra. Sooritas kõike suurepäraselt - oli kiirust ja ka korrektsust. Ergutasin ja kiitsin hästi palju. Ajaliselt 7-8 minutit.

Kadi ütles ...

Meie võime ka teie häirijateks tulla!