pühapäev, 28. november 2010

Eratrenn 28.11.10

Tänaseks oli kokkulepitud aeg Elikoga (http://elikokoolitus.edicypages.com/), kes tuli meile eratrenni andma. Olin tükk aega otsinud meile treenerit, kellel oleks kogemusi dominantsete/raskete koertega ja kes samas ei arva, et igale koerale, kes on dominantne, tuleb ogad või elektririhm soetada. Ühel päeval avastasin ma Eliko kodulehekülje ning arvasin, et see võib olla treener, kes meile sobib. Ja ma ei arvanud valesti!
Kui me kokku saime, rääkisime me alguses niisama, hiljem võtsin kodust pika rihma ning suundusime parki trenni tegema.
Väike list sellest, millised on tema arvamused, kuidas ja mida ma edaspidi peaksin tegema:
1. Pean Ferryga jalutama ainult rihma otsas, lahti ei lase, sest siis pole tal võimalust mitte sõna kuulata.
2. Pean õpetama Ferryle "koos" käsu. Ei tohi olla "kõrval" käsk, kuna Ferry on õppinud, et see tähendab kontaktset kõrvalkäiku, aga seda pole vaja. See "koos" peab tähendama lihtsalt minu jala juures liikumist ilma nuuskimise ja tirimiseta.
3. Jalutuskäikudel peab Ferryl olema ka oma aeg, kus ta saab nuuskida, märgistada jms. Tal ei tohi neid toiminguid täielikult keelata, aga kui on "koos" käsk, siis ta peab ilusti kõrval liikuma ja kui teda kutsutakse, siis ta peab tulema.
4. Juurdetuleku harjutamiseks pean panema Ferry pika rihma otsa ja kui olen ta pika rihma otsa vabaks lasknud, siis iga natukese aja tagant kutsun ta enda juurde. Kui ta ei tule 2. käsu peale, teen tugeva tõmbe rihmast ja kiidan, kui ta on minu juurde jõudnud ja seejärel vabastan. Vahel nõuan temalt veel mõne käsu täitmist enne, kui ta vabastan.
5. Ferry ei pea saama igat mööda minevat koera nuusutada.

Pargis tegelesime põhiliselt juurdetuleku ja "koos" käsu harjutamisega. Järgmine trenn on meil temaga ilmselt 12. detsembril, nii et seni saame me kõiki neid asju harjutada. Aega on, aga tööd on ka :))

2 kommentaari:

Ailen ütles ...

Kas ta kk eratrenni teeks?

Kevin ütles ...

Ma pakun, et ikka teeks, aga uuri temalt endalt täpsemalt. Ta elab Sauel, nii et sõiduraha tuleks ilmselt juurde.