pühapäev, 25. november 2012

Mitteametlik SK võistlus 24.11.12

Eile osalesime Ferryga TAKO korraldatud mitteametlikul SK võistlusel, kohtunikuks oli Anne Tammiksalu. Tulemuseks AVA-klassis 2. koht (6st), I järk, 172,5 punkti!

Püsilamamine:

>
Individuaalvõtted:



Hindamislehelt
1. Grupis lamamine - 10 x 3 = 30 p
2. Liikumine kõrval ilma rihmata - 8,5 x 2 = 17 p
3. Lamama minek liikumise pealt - 9,5 x 2 = 19 p
4. Juurdetulemine koos seismise peatusega - 5 x 3 = 15 p
5. Seisma jäämine liikumise pealt - 9,5 x 2 = 19 p
6. Eseme äratoomine - 8,5 x 2 = 17 p
7. Kaugjuhtimine - 10 x 3 = 30 p
8. Tõkke ületamine - 8,5 x 2 = 17 p
9. Üldmulje - 8,5 x 1 = 10 p

Kommentaarid
Mitteametlik võistlus, kuhu registreerusime, et saada tagasisidet hetkeseisu kohta.
Tundub nagu kõik oleks läinud hästi. Head punktid ja 2. koht. Aga kui küsida, kas ma jäin selle tulemusega rahule, siis pean ütlema, et kahjuks mitte eriti.
Ma ei hakka rääkima seekord võistlustel toimunud tehnilistest sooritustest - video on olemas ja kõik asjad on seal ilusti näha. Läbijooks juurdetulekul ja muud vead, mille pärast ma kahjuks või õnneks eriti ei muretse. Miks? Meeleolu ja keskendumine on võtmesõnadeks.

Ma olen hakanud mõtlema pikema aja peale ja m
u sisetunne ütleb (ja ilmselt on sellel ka tõepõhi all), et SK´s tulevad esimesed järgud ALG ja AVA-klassis keskpärase koeraga suhteliselt lihtsasti. Koer ei pea eriti pikalt keskenduma, harjutused on lühikesed ja isegi vahepeal juhtuvad apsakad on andestatavad ilma eriliste punktikaotustega. Ja see tähendab, et kui osaleda aktiivselt võistlustel, siis pidevalt lükatakse sind edasi järgmisesse klassi. Aga VÕITJA-klassi uksele sattudes enam nii kergelt läbi ei saa.
Kui võtta ja hakata võrdlema AVA ja VÕI klassi, siis saad aru, et koer peab järsku keskenduma palju pikemalt ning ei saa mõelda muudest asjadest. Kasvõi kõrvalkõndi pole võimalik sooritada, kui koer on sellises meeleolus nagu Ferry antud videos. Oleks see skeem kestnud veel paar-kolm pööret, oleks ta suure tõenäosusega ära jooksnud. Ja sellise võtete vahel trallitamisega - noh ma tahaks näha kuidas ta taolises meeleolus nt. VÕITJA kaugjuhtimist teha suudaks!
Sellepärast, et ma tuleviku peale ka mõtlen, ongi minu jaoks väga oluline just koera meeleolu VÕISTLUSTEL. Peame sellega tõsiselt tegelema hakkama, kui tahame järgmine aasta uues klassis võistlema hakata! Ilmselt tulevad päris suured muutused.
Kõige rohkem häirib mind antud hetkel kõrvalkõnd ja sealne meeleolu. Kuna see on esimene võte ja viib mind koheselt rivist välja. Punktide poolest on see isegi OK. Hea (või tegelikult halb), et videod inimeste mõtteid peas ei näita! Iga kord ma võistlustel ainult sellest mõtlengi, et "oleks see kõrvalkõnd juba ometi läbi"! See tähendab, et mind ajab antud võte närvitsema. Ma ei tea mitte kunagi, kas Ferry püsib minu läheduses või jookseb minema. Ma tahaks selle riski viia palju väiksemale tasemele. Praegu on see u. 50/50. Võiks olla selline vahekord, et ma ei peaks pidevalt sellele mõtlema. Lisaks ei meeldi mulle tehniline pool - kõrvalkõnd "kuskil minu läheduses" ei ole see, mida ta trennis enamasti teeb. Ja see on teine asi mille pärast ma võistlustel stressis olen. Ja tegelikult mõjutab see loomulikult ka järgnevaid võtteid.
Lisaks veel üldine meeleolu võtete vahel. Tahaks ka seal tunda ennast kindlamalt ja mõelda vajalikest asjadest ja kontsentreeruda , aga mitte sellest, KUIDAS MA SAAN JÄRGMISE VÕTTE ALGUSPUNKTI NIIMOODI, ET KOER VAHEPEAL IKKAGI ÄRA EI JOOKSEKS.
Kokkuvõtvalt öeldes: Mission Impossible :)))))
Tundub, et kõige rohkem oleks abi võistlustrennidest - sest mitteametlikel võistlusel on mul mingi kiiks mitte saada teadlikult võtteid nulle maiusega premeerimise eest ja ma ei suuda seal trenni teha ja vajalike asju kinnistada :(( Loodan, et ka sel talvel tulevad üle terve halli võistlustrennid ja ma suudan ka treenerile nendest asjadest arusaadavalt rääkida ning tema suudab arusaadavalt meid aidata! :)

Kommentaare ei ole: