reede, 19. juuli 2013

Jazzi SK trenn 17.07.13

Kuna järgmisest aastast hakkavad kehtima uued sõnakuulelikkuse reeglid (tulevad klassid 1 ja 2 ning muudetakse ka praegune ALG) ja seal on päris mitmeid muudatusi, on tegelikult ammu aeg koeri nende järgi ette valmistama hakata.
Mina - loomulikult - võtsin ennast alles siis käsile, kui reeglid lõplikult kinnitati ja oli selge, et pääsu nendest pole (just kehtimise algusaja mõttes).
Kuna ma olen juba kahel uusi reegleid tutvustaval loengul käinud, siis on mul vastavad materjalid kodus olemas ning tegelikult kõik juba üsna tuttav. Reeglid on nüüd ka lõplikult tõlgitud ning dokumentidena kennelliidu kodulehel saadaval. Paar päeva tagasi ma võtsin ette, lugesin läbi loengute materjalid, vaatasin reegleid ja kirjutasin paberile välja SK 1 ja 2 klasside elemendid. Asi on selles, et siiamaani olen ma teinud mõlema koeraga aeg-ajalt võitja-klassi ülevaatust, aga kuna sellel pole tegelikult enam erilist mõtet, siis nüüd on mul õiged asjad ees ja saan nende põhjal mugavalt trenne planeerida ja läbi viia.
Seekord oli Jazzi SK1 klassi kord.
Võtted antud klassis on sellised (koos märksõnadega).
Püsilamamine 2 min, varjes
Kõrvalkõnd rihmata
Seisma jäämine liikumiselt
Juurdetulek, 20-25m, läbijooks
Istuma minek liikumiselt
Ruutu saatmine, 15m, koera juurde minekuga
Eseme toomine, puuhantliga
Kaugjuhtimine, 5m, istu-lama-istu-lama
Tõke, juurdekutsumine üle tõkke
Asendama peaks see ilmselt AVA-klassi. Aga üks-ühele see pole. Uute reeglitega ongi eesmärgiks teha klasside raskusastme kasv ühtlasemaks, s.t et koerad saaksid lihtsustatud kujul juba esimesest klassist peale teha järgnevates vaja minevaid elemente (nt ruut). Kõige üllatavam on nii SK1 kui 2 puhul see, et esimeses pole juurdetulekul peatust ning ka teisel on ainult "seisa" peatus (võrreldes võitjaga, kus olid nii seismine kui lamamine). Lisandub "Võte algab" - ehk koerajuhid harjuvad juba algusest peale koera kohese kontakti võtmise ja muu taolisega. Läheb ühest küljest raskemaks, aga samas EVÕI mõttes hea ettevalmistus ja sujuv üleminek. Kuigi meil üritavad juba praeguste reeglitega teatud kohtunikud võistlustel "võte algab" teha, "aja säästmise eesmärgil". Kui midagi sellist peaks juhtuma, kui meie sel aastal võistleme, siis mina sellega küll leppida ei kavatse, kuna see on vägagi konkreetselt reeglite vastane. Edu neile, kes selliste asjadega nõus on.
Igatahes - Jazz ei teinud antud trennis päris kõiki elemente.
Püsilamamist me ei jõudnud teha, kuna see oli lükatud viimaseks võtteks ja meil oli vaja ootamatu asja pärast kiiresti koju jõuda.
Tõket me poleks saanud teha, seega see on ka välja vabandatud.
Ülejäänud - loomulikult tegime!
Kõik oli suurepärane, v.a kaugjuhtimine. Otsustasin, et hakkame istu-lama vahetust taaskord nullist üles ehitama (noh mitte päris, sest ta tegelikult juba oskab seda, pigem parandame meeleolu ja koera enesekindlust antud võttes), tehes seda täiesti eraldi treeningsessioonidel. Kui küsida, mis on minu arust kõige probleemsem võte Jazzi sõnakuulelikuses, siis ma vastaksin juba viimased 3 kuud "kaugjuhtimine". Isegi kõrvalkõndi ei karda ma enam nii palju... Seega üritame nüüd selle korda saada.

Kommentaare ei ole: