esmaspäev, 17. detsember 2012

Jazzi SK trenn 17.12.12

Koertepargi juures. Häirijaks oli lisaks mööduvatele inimestele suur haukuv mastifi/leonbergeri sarnane koer. Kui miski Jazzi trennide ajal häirib, siis on see just võõras koer, kes liigub pimedas ning mängimise/trenni ajal jääb täpselt tema selja taha. Siis muutub ta ebakindlaks. Seega tuleb selliseid olukordi turvalises keskkonnas (ehk koerad aia sees) käia harjutamas ka edaspidi. Kuid kas on ikka turvaline keskkond, sest tõsiasi on kahjuks see, et täna jälle liikus meie poole täiesti rihmastamata keskmist kasvu koer, kes tigedalt klähvis ning omaniku eest põgenes...
Mul ei ole midagi lahtiste koerte vastu, kuni nad 99 protsendilise tõenäosusega omaniku läheduses püsivad ja pole agressiivsed ka juhul, kui toimub see 1 protsent ning mingil põhjusel minema põgenevad.. Eesti tendents kipub olema aga midagi hoopis muud.
Ferryt ei saa ma mitte mingil juhul lasta käsu alt vabana ringi nuuskima, ilma rihmata ja avalikus kohas - ta põgeneks esimesel võimalusel - see on katsetatud. Jazz püsib küll minu juures, kuid ma siiski ei tunneks ennast mitte kunagi turvaliselt (arvestades kõiki juhtuda võivaid olukordi) kui laseksin tal lihtsalt kuskil ringi tolgendada.
Aga ega inimesed ei muutu ja õnneks olen ma aastate jooksul nii palju lahtiste koertega möllanud, et mul on juba mingi refleks kujunenud ning viimased aasta-poolteist pole mulle ükski hulkuv koer lähemale kui 5 meetrit pääsenud. See on tegelikult ka viimane "hoiatustsoon", sealt edasi hakkaksin ma ise konkreetselt koerale vastu liikuma.
Trenni juurde tagasi tulles (või õigemini alles sinna jõudes) - tegime jätkuvalt kodutööks jäänud harjutusi. Tööd jätkub ning puudust ei ole. Kõik asju saab ju kinnistada suuremal distantsil, pikema ajaga, võõras keskkonnas või veel mingite teguritega mängides.
Ja jätkuvalt tuletan ma meelde - me teeme trenne igapäevaselt, kuid blogisse ei jõua ma nendest iga kord kirjutama! Kui midagi väga erakordset või lihtsalt olulist (muudatused rutiinides) toimub, siis kirjutan kindlasti, kuid igapäevased trennid on tõepoolest hästi sarnased ning neid üritan ma ka siiski maksimaalselt palju üles märkida, aga alati ei jõua.
Ferry ja Jazz saavad toidukausist süüa väga-väga harva - enamikel päevadel tuleb see treeningu käigus!

Kommentaare ei ole: