pühapäev, 23. juuni 2013

Jazzi agility seis

Mõtlesin juba ammu, et peaks aeg-ajalt (ehk paari kuu tagant) üle vaatama ka agilityt just tehniliselt poolelt - SK´ga me seda teeme niikuinii, aga agilityga senimaani mitte. See on esiteks omaniku närvidele kohati päris hästi mõjuv, kui saab teada, palju juba tehtud on :))

Stardis püsivus - üldiselt Jazz ei ürita varastada, küll aga on vahepeal probleeme tõkke vaatamisega (vahib hoopis mind).

Tõkked - kõrgus viimasel ajal olnud 55 cm. Vajadusel, kui väsima hakkab, oleme langetanud 45cm´ni.

Rõngas - viimastes trennides pole enam olnud probleeme selle hüppamisega, kuid tegelikult 100% kindlust selle takistusega sugugi ei ole. Jumal tänatud, et meil on trennis koertele ohutu rõngas, mis löökide järel vetrub ning vigastusi ei põhjusta. Jazz oleks muidu ennast vist juba vigaseks hüpanud! Peab millalgi, kui aega on, eraldi tegema (ja just suuremal kiirusel ja erinevate nurkade alt).

Pikkushüpe - oleme proovinud kuni 4 osalist. 3 osa oli senimaani OK, aga mul on millegi pärast tunne, et tal on õige sooritus meelest läinud ning ta teeb seal väga imeliku hüpet. Vaja uuesti kinnistada (hea on see, et sellised asjad võtavad ainult 1-2 trenni, kuna on varasemalt juba tehtud).

Müür - senimaani on ilusti hüpanud.

A - teeb ilusti, mööda pole enam ammu jooksnud. Kontaktpinnal peatub ka väga ilusti.

Kiik - oleme üle vedamisega mitmeid kordi teinud. Peaks samas vaimus jätkama.

Poom - pole kordagi teinud. Peab millalgi A-koera hallis Svetaga kohtuma, kuna seal on poom alustamiseks olemas (hiljem saab iseseisvalt koerteplatsidel käia)

Tunnel - sealt ära kutsumine on küll probleemiks :)))

Kott - mul hakkab juba vaikselt meelest ära minema, et selline takistus ka agilitys olemas on, kuna meil platsil seda kahjuks pole. Enne igasuguseid võistlusi peaks korra uuesti tegema, kuna üpris veider oleks, kui näiteks muidu puhas rada lõppeb kotti kinni jäänud koeraga...

Slaalom - jõudsime sellega viimati 4 sirgel seisva postini, kui koeral lihtsalt juhe kokku jooksis. Sveta lubas, et teeme millalgi kiiresti varasemad etapid ka läbi, ehk lähme paar sammu tagasi - see-eest peaks see nüüd juba väga kiiresti käima. Päris pikk paus on sellega olnud - loodan, et varsti õnnestub jätkata!

VÕISTLUSPLAANID
Kuna Sveta juba küsis minult ettevaatlikult, kas ma pole mõelnud vaikselt A0´s võistlema hakkamisest (koera vanus selleks täitus muideks alles paar päeva tagasi - endal oli tunne, et "ammu juba peab võistlema hakkama"), siis mõtlesin selle idee peale ja otsisin välja lähiajal tulevad võistlused:

06.07.13 – A0 võistlus Pärnus, kohtunik Henri Luomala - hüpperajad
14.07.13 – A0 võistlus Tuhalas, kohtunik Svetlana Zolotnikova - hüpperajad
03-04.08 – A0 võistlus Viljandis, EMV, kohtunik Bernd Hüppe
24-25.08 – A0 võistlus Luigel, kohtunik Antonin Grygar

Luigele läheme me kindlasti, eelnevad võistlused sõltuvad transpordist ja sellest, kuidas me valmis oleme.
Ei - me jookseme trennis tunduvalt raskemaid radu, kui A0 ning ma ei muretse enam ka 15 takistuse meelde jätmise pärast, aga ma tahan koera motivatsiooni ja enesekindlust veidi paremaks saada. Senimaani olen ma iga kord, kui kuskil ise vea olen teinud
, lõpetanud raja jooksmise. Koerale mõjub see tegelikult aga karistusena ning selletõttu ei arenda ta kindlasti oma maksimaalset kiirust.
Ma olen nõus, et enesekindlus ja kiirus on seotud ka sellega, et oleme veel algajad, koer on noor jne, aga ma püüan siiski teha omaltpoolt kõik, et koer ea-ja võimetekohaselt juba praegu agilitys kiiresti jookseks. Seega rohkem kiitmist rajal peatades ning võimalusel vähem peatuseid!

Kommentaare ei ole: